Rzeźba publiczna to proces. Dla Oskara Zięty to proces wnikliwego studiowania lokalizacji, otoczenia i znaczeń. W przypadku realizacji znajdującej się w sąsiedztwie Parku Szczytnickiego, inspiracją w kategorii i inżynierii, i sztuki oczywistym wyborem artysty była Iglica projektu prof. inż. Stanisława Hempela z 1948 roku.
Celem rzeźby było podkreślenie niedocenionego, zdaniem Zięty, piękna stalowych konstrukcji – jako obiektów do patrzenia i podziwiania, jako obiektów technicznych i jako dział sztuki. Dlatego rzeźba dla RealCo – zgodnie z duchem miejsca genius loci, hołduje tak dziedzictwu historycznemu, jak materiałowi - stali.
Iglica zachwyca Ziętę od zawsze. To zachwyt równoległy artysty i inżyniera. Ta stalowa wieża, która pnie się ku niebu jest manifestem konstruktorskim, przepełnionym duchem sztuki. To symbol dialogu dwóch światów – w których Zięta tak bardzo lubi się poruszać. Dzięki temu artysta może niejako utożsamiać się z, jak sądzi artysta niedocenianym dziś, znakomitym konstruktorem - Stanisławem Hempelem.